PONNY TILL SALU KANSKE?!

Usch, jag är fortfarande arg på min dumma ponny :( Nej jag vet att man inte ska skylla på hästen, men när det inte går framåt fast man driver som en dåre, vem ska man skylla på då? Men jag har upptäckt att det alltid går dåligt på tävling när framhoppningen är inomhus, och tävlingsbanan är utomhus. Är bägge sakerna inne, respektive ute, så går det ju jätte bra. Eller om framhoppningen är utomhus, och banan inne.
Jaja, nu ska jag komma till resultatet:

LB:
Skitfin på framhoppningen, och lika fin över första hindret, och hade mycket fart i landningen. Men sedan mot tvåan, en oxer, så blev det som om någon dragit i handbromsen. Stopp. Prövade igen, kom över, jättefint ända tills vi skulle över sista hindret i grunden, en oxer, nr 8. Då bröt han ut?! Han brukar aldrig, aldrig, aldrig springa åt sidan! Men i alla fall så blev jag jättebesviken på honom.

LA: Ja vad ska man säga? Åt helvete med den här starten! Kom inte över första hindret, och då var ju det bara på LB-höjd? Han hade verkligen inte galoppen med sig nu, trots att han var superfin på framhoppningen. Usch, nu lägger jag den här tävlingen åt sidan!

Jag och mamma tycker att det är bäst att jag och Pepper backar ett steg och börjar hoppa LC LB igen, för att komma tillbaka till det vi hade. Lika bra nu när man rider division 2 som är LC+5 och LB som resterande omgångarna.

hörs senare, aight?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0